Warning: ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression' in /home/kompapa/public_html/oldboard/includes/page_header.php on line 44
KOMPA! MAGAZINE :: View topic - PIPO GUIRAND SAYS GOVERNMENT SHOULD FORCE HAITI RADIO TO....
KOMPA! MAGAZINE Forum Index KOMPA! MAGAZINE
The site for Haitian Music News as it happens, debates & more.

PIPO GUIRAND SAYS GOVERNMENT SHOULD FORCE HAITI RADIO TO....
Goto page 1, 2  Next

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    KOMPA! MAGAZINE Forum Index -> Music
View previous topic :: View next topic  
kompamagazine
Site Admin

PostPosted: Fri Jun 27, 2014 1:00 pm    Post subject: PIPO GUIRAND SAYS GOVERNMENT SHOULD FORCE HAITI RADIO TO.... Reply with quote Back to top

-----------------------------------------------------------------------------------

HMI promoter PIPO "BOUBOUL" GUIRAND had this to say about the subject that REYNALDO MARTINO touched upon this morning on KM about why there are less mega hit songs in the HMI these days compared to 10 years ago.

PIPO GUIRAND: "Wassup Bro? Following the article you just posted about mega hits hmmmm, Pat Se Haiti pou te ye lar... Music Haitienne just pa jwe du tout. Bagay sa son problem tres grave. Se KONPA preske ki pas existe nan radio Port au Prince minm. Everybody is at fault. Li pa possible pou radio ap jwe 90% music etranje et 10 music Haitienne. Minm rap Kreyol pa gen air time. Toute se music import map jwe. Siw Haiti nan moment sa ou tune in sou radio capital yo, Fok Ministere de la culture di yon mot. They have flipped the script. Music Haitienne LAN supoze jwe a 90% 24/7. Si gouvernment imposer sa comme decret, yo pap gen le choix que jwe music haitien yo e yo PRAL bay musicien yo plus pression pou yo produit."

KM!

Teampresident

PostPosted: Fri Jun 27, 2014 2:49 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

I agree 100 % with Pipo ... I was in Haiti two month ago and those radio stations mostly played reggae, hip hop, house music...usic Haitienne nan perdu valeu li nan radio. Even when you go to a party in Haiti the dj mostly play american music. Yes the government definitely needs to do something about that. It doesn't make any sense at all....SMDH !!!

GOOD JOB PIPO ...on that subject

philosophenoir

PostPosted: Fri Jun 27, 2014 2:57 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

I was in Haiti not too long ago si m te bezwen kompa pou m te fè yon remèd pou fièvre chickenkounya ki tap ravaje moun tout moun tap mouri.

Faut noter ke gen des radios ki pa tonbe nan liste acculturation an.

I don't know if it is because they want to please les tourists ki fè tout radioman se yon kesyon musique étrangère....I'm sure the tourists know how and where to get their music while in vacation.

The government is worried about other issues like whatsapp, viber, and whatnot men la culcure haitienne en crise.

Mesyeu jere dossier sa.

Gouvènman konpa jere konpa!

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Deutch

PostPosted: Fri Jun 27, 2014 3:54 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

PIPO ZANMI M WAP BYEN PALE LA...SA GEN 2 MWA MWEN TAP PALE SOUSA AVEK EL POZO...SE MIN'M IDE A MWEN TE GENYIN OU...PREMYE PEYI MWEN WE NAN MONDE LAN KI FUNKSYONE KONSA......SI'W AYITI AFE RADIO A OU PA BEZWEN TANDE SA MIN'M NON....E SE PA RADIO SELMAN NON...TOUT TI RESTO BAR YO...SE YON AFE DE TECHNO...HOUSE....BAGAY MALEUURRR NET WI..

MWEN PA BA YO REGLE ANYEN POU MWEN...DEPI'M POTOPRINS DE BEL GRIMEL BO KOTE'M .....MWEN TO DESAN AK TI MIZIK KOMPA MWEN NAN POCHE MWEN ZAFE RADIO YO.....MWEN BYEN CHIUPPING AK GRIMEL MWEN BEL KOMPA....

*** LOBE'Y LA PRAN LARI ***

*** MWEN KANPE AN DIFISIL SOU GRIMEL YO***

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
yef

PostPosted: Fri Jun 27, 2014 11:26 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

Well it's a sad case that konpa is being treated this way in its own country.

That being said, I don't think the Haitian government should start imposing laws on the way private businesses operate. I don't think Haitian radio stations are government-owned.

Idea I think we need to figure out the root-cause of the issue here. Why are Haitian radio stations playing less konpa songs? How did this trend start to grow? Who's benefiting from it? Is it because the audience is requesting it less? Or is it that radio stations are being influenced or rewarded financially to do so? Should the radio station business model be revamped? These questions might have no clear-cut answers, but it's a start.

Idea Here is a challenge that I see: The role that music plays in our daily lives changed because technology has made it readily available. People now listen to music like they wear clothes. "Out with the old...in with the new." Keep in mind that the more options one has, the more options one wants to try. Speaking for myself, I'm constantly looking for new music to listen to. If Haitian artists have no medium to keep up with my interests, guess what happens? I can't keep listening to the same old thing and radio stations can't survive on 5 hit songs a day by replaying them over and over and over.

Fortunately for the HMI, I'm an 80s baby who has a deep interest in Konpa and still listens to artists I grew up with. But this sense of loyalty is rare among the new generation of listeners. They don't cling to music as much. As a matter of fact (DJ can correct me if I'm wrong here), these new guns get turned off when they hear last year's hits on the radio. They need something new!

Idea What can the HMI do about this?
The HMI should make an effort to release more frequent materials out there. It's unfortunate that a record label like Soley Sounds stopped operating. We need more companies like it to scout for talents and produce them.

Idea What can the government do about this?
Besides rallying all radio stations owners to do be culturally conscious, maybe the government can offer incentives to those who prioritize konpa. They can also support companies that are producing and releasing quality Haitian music. But imposing laws is not the way to go.

Idea Here is a reason I think radio stations should WANT to slow down this trend: BMI and BMG, Sony. etc will start coming after the Haitian government for their loyalties if the money pot gets big enough. The fact that FIFA charged Haiti a hefty sum of money for rights to broadcast the world cup is a sign of things to come.

-Fabrice Rouzier

Pitit Ginen

PostPosted: Sat Jun 28, 2014 1:25 am    Post subject: Reply with quote Back to top

Yef, ou poze yon pakèt kesyon ki gen anpil lojik. Kote mwen depareye ak ou, se nan pozisyon ou pran yo. Nan pozisyon ou pran yo montre m ke w pa byen obsève epi konprann fonksyonman peyi enperyalis yo. Lwa nan yon peyi pa toujou ekri. Parepzanp, peyi Langletè pa gen yon konstitisyon, èske sa vle di pa gen kontwòl nan peyi sa ? Gen anpil reyalite nan yon peyi se tradisyon ak kilti ki detèmine yo.

Lè ou mande pou Leta ayisyen pa foure bouch li nan koze fonksyonnman medya, mwen sèten ke w ap panse ak peyi enperyalis yo tankou Etazini ki swadizan pa gen lwa ki kòmande jan medya fonksyone, sa yo dwe fè ak pa fè nan pwogramasyin yo. Non sèlman gen lwa sou fonksyonnman medya yo men tou sou zafè mizik oswa sinema, radyo ak televizyon nan peyi enperyalis yo pa bezwen lwa pou sa, travay la gentan fèt déjà nan kilti pèp sa yo ki konnen ke li se yon obligasyon pou yo pwoteje kilti lakay yo. Moun ki posede medya sa yo konnen ki kote enterè pa yo ak enterè pèp yo chita. Pa gen okenn lwa ki fè medya Ozetazini oswa Okana ekzijans sou kantite mizik ak fim etranje ki dwe pase sou rezo sa yo. Ekzijans sa pa nesesè. Pwopriyètè medya sa yo konnen kouman pou yo defann enterè pa yo ak pèp lakay yo. Ou pa envestisè nan peyi oksidantal ap mache eksplwate tout kote pou yo amelyore lavi pèp nan peyi yo pandan ke envestisè nan peyi pa nou pito al envesti lajan yo na lòt peyi.

Ann Ayiti, lwa sou jan medya ap fonksyone se yon Obligasyon. Menmjan ta dwe gen lwa kont trèt yo. Nan peyi Kanada, yon pati politik pa gen dwa pran lajan nan men okenn gouvènman peyi etranje pou yo finanse fonksyonnman yo. Lwa sa te adopte apre ke jeneral De Gaule, ki te prezidan Lafrans, te vin Kanada, li bay yon diskou kote l te di ‘’Vivre le Québec Libre’’ epi li pwomèt soutni Québec nan lit nasyonalis li ya. Toutswit apre diskou sa, palman kanadyen an pran yon lwa sou finansman pati politik, yon fason pou letranje pa gen enfliyans sou politik anndan peyi a.
Mwen pran ekzanp sa pou m montre ke gen lwa ki di pati politik nan Kanada kouman pou yo fonksyone alòs ke ann Ayiti tout pati politik nan konfyolo ak ennmi peyi a, pa gen okenn lwa ki pran pou anpeche sa. Pati politik ak legliz ann Ayiti, tout gen etranje k ap finanse yo. Se poutèt sa yo gen yon langaj ki kenbe mas pèp la nan lobskirite. Se pa pou anyen ou wè kit legliz kit pati politik, youn pa ankouraje alfabetizasyon nan peyi a. Ta dwe gen lwa ki pran ann Ayiti pou anpeche peyi enperyalis yo finanse pati politik ann Ayiti. Lè moun ap chache rezon pouki peyi a nan malpwòpte li ye a, yo bliye ke tout moun ki nan tèt peyi sa se tyoul peyi enperyalis yo ye.

Menmjan dirijan ki gen nen nan figi yo ta dwe pran mezi pou pwoteje teren poiltik la, dirijan konsekan ki nan tèt Leta a gen pou Obligasyon pran lwa ak mezi pou pwoteje kilti ayisyèn lan. Nan pwovens Quebec nan kanada, gen lwa klè ki pran pou pwoteje lang fransè pase pèp kebekwa a (québécois) ap nwaye nan yon oseyan anglofòn. Kebekwa sa yo menm trouve ap itilize Ayiti pou yo ranfòse kilti frankofòn yo nan fianse tout aktivite ki ranfòse lang franse a ann Ayiti pou yo ka afebli Kreyòl. Ou pa wè kit se Belo kit se BIC, yo tout gen tit ‘’ Anbasadè frankofoni’’ alòske Ayiti pa yon peyi frankofòn. Lajan ak pwomosyon ki akonpanye tit sa fè ke pèsòn pa konprann jwèt k ap jwe a.

Anpil nan konpatriyòt mwen yo gen tandans fè referans nan jan peyi enperyalis yo fonksyone san yo pa konprann istwa ak kouman peyi sa fonksyone vre. Sa m konn twouve pi ridikil, se lè Ayisyen ap pale de Etazini kòm yon peyi ‘’ demokratik’’ kote komnsi moun lib, Leta pa kontwole sitwayen yo. Poutan tout rechèch serye pwouve lekontrè. Etazini se plis yon Oligachi li ye. Si nou dwe pale demokrasi. Se demokrasi pou ki moun?

Pase Ozetazini, Leta pa di medya yo kouman pou yo ajiste pwogram yo, nou menm tou ann Ayiti, nou pa dwe kontwole radyo ak tekevizyon. Nou dwe kite medya yo ann Ayiti fonksyone jan yo vle. Mwen preyokipe pou kolon enperyalis yo pa fè Ayiti sibi menm sò yo te fè Tayinòs yo oswa jan nou wè yo alyene pèp Premyè Nasyon yo nan Kanada .

Apre ke yo fin achte, drese, kondisyone, alyene tout elit peyi sa, swadizan klas entèlektyèl sa, kolon yo pote boure sou dènye refij, resistans pèp ayisyen an ki se Kilti li. Mwen pè pou peyi sa, si pa gen ase moun ki reveye atan pou mete yon fren nan konplo sa k ap bouyi sou do peyi sa. Se pèp la ki pou reveye l pou l sove peyi sa, pase elit yo déjà vann nanm yo bay ONG ak lajan peyi enperalis yo. Si pèp ayisyen sa paka reveye l li make pou l disparèt.

Lè m di pèp ayisyen sa ka disparèt si l ap reveye l gen moun ki dwe pran m pou moun fou. Sof ke n ap raple ke anvan masak Jwif yo te gen kèk Jwif ki t ap avèti popilasyon jwif lan men pèsonn pa t tande yo jiskaske Jwif yo manke disparèt. Yo pa p masakre n menmjan ak Jwif yo. Sou zafè avètisman sa, nou ka li yon liv ke Elie Wiesel ekri ki rele '' La Nuit ''.

Yo ka fè de (2) bagay : a) yo ka redwi n kòm yon pèp alyene, zonbi, san nanm menmjan ak pèp Premyè Nasyon yo nan Kanada; b) oswa yo kreye yon gè sivil fè yon jenosid fèt. Nou va sonje 2004 sou Aristid kijan, bat je n, nèg te gentan ame ya p mache sou Pòtoprens. Nou sonje tout masak gouvènman Latòti a, ak sipò kolon sanginè yo, te fèt nan bidonvil nan peyi a pandan ke tout medya ayisyen yo t ap aplodi.

Se de (2) klas moun ki ka pa wè ki malè pandye, ki epe Damoklès ki pann sou tèt payi sa. De (2) Klas moun sa yo se a) elit la ke yo drese anndan lekòl ki déjà vanm nanm li pou lajan, pou swadizan Laglwa (ekri nan lang franse senpman, aksepte kolon vin ba yo pouvwa nan pwòp peyi yo), nan vire do yo bay kilti peyi a pou yo fè mèt yo plezi ; b) ak pèp ayisyen an ki nan lobskirite ki paka konprann konplo sa ki mare sou do l pou yo fè l disparèt.

Sony pa p chaje radyo ann Ayiti anyen pou mizik etranje y ap jwe. Di yon bagay konsa gen pou l fèt montre nou pa konprann anyen nan estrateji enperyalis yo. Yo pat chaje avan paske ekip Tyè Mond yo te ensinyifyan nan koup dimond. Pifò nan nou, se pou ekip blan nou t ap sote ponpe. Konsa, foutbòl la te yon lòt mwayen pou yo kontinye domine lespri n. Koulye a bagay yo koumanse chanje. Kèk ekip afriken ap parèt tèt yo (Kameroun 1994, Nijerya 1998 (ki te favori pou l genyen koup dimond 1998 lan), Gana depi 2010), Amerik Di sid la ap vin pi fò. Pèp Karayib gen plis ekip nan zòn lakay yo, yo ka idantifye ak yo. Konsa fòm alyenasyon sa ap pèdi pye pitipiti. Kidonk, yo paka kontinye sèvi ak foutbòl kòm yon zam ideyolojik, yo mande Ayiti peye.

Sony oswa zòt pa p mande peye pou zafè mizik la ki vin yon gwo zam ideyolojik. Menmjan yo te prèske efase Kreyòl la, se konsa yo vle efase kilti ayisyèn lan ( nan peye apatrid ki gen radyo pou yo jwe mizik etranje, yo finanse legliz pou yo pale tenten, yo finanse pati politik ki pa okipe yo de anyen ki konsène peyi a vre). Men kijan peyi sa ka disparèt la tande.

Si pa gen ase moun ki reveye nan peyi sa, pèp sa gen pou l disparèt.

Pitit La (Pitit Ginen).

yef

PostPosted: Sat Jun 28, 2014 2:33 am    Post subject: Reply with quote Back to top

Pitit Ginen, I hear you loud and clear, but according to your angle, the whole world is conspiring to keep Haiti in the dark and they are using art to do it. I can't buy into this for many reasons. The main reason is that your angle renders every individual including our own government and artists...powerless over what's happening. And I'm very business-minded.

Having the government terrorize its people over what they can hear on the radio is not ideal. Not only it's oppressive, but how in the world can they achieve such a fit? Are they going to censor the internet so that haitian people can't go to YouTube or i-Tunes to access or buy their favorite American or Spanish songs?

Also, the theory that Fifa is charging Haiti for broadcasting rights because they can no longer control us through football is unfounded. Haiti is considered by many as an emerging market right now. So it will get its own share of attention from businesses looking to expand and keep their bottom line afloat. This list of businesses unfortunately includes Fifa. Soon Sony and any other big corporations will follow when the time is right.

If you think that Sony cares about spreading American culture to impoverished nations. Think Again! The reality is that these big American companies created pop music and sacrificed their own American culture in the process for the sole sake of money. Money is the only culture they want to preserve and they will do anything to gain it.

I think it's always better to focus on our circle of influence and not buy into theories which renders us useless over what's happening. Incentives doens't oppress people, but it gives them a reason to do the right thing.

-Fabrice Rouzier

DONCUE_69

PostPosted: Sat Jun 28, 2014 5:37 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

tout sa nap pale la yo anyen pap rezoud,
si pat gen sitire patap gen vole.
se mantalite nou pou nou chanje, ayisyen pito download yon beyonce tank poul ta fe emelyn Michel viv
li pito kouri sou yon jayz, tank poul ta fe belo vann yon cd.
tout ti jenn fokis sou rap, se nomal pou kompa direk ak lot tandans neglije.
jazz yo tou, fok yo rele sou ko yo tou bay piblik la bagay pou moun apresye.
gouvenman paka fè yon merd lan bagay sa.
l'ouvrier travaille au gout du maître.
animateur a ap passé sa ki fe odians li plezi.

S- WEET
S- OUND
klass it is bebi

owen1055

PostPosted: Sat Jun 28, 2014 9:45 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

I find strange that most of u are placing the blame on the consumers. People will buy whatever product they desire base on their personal preference. It is the job of the suppliers to figure out why there is a lack of demand for their products. Is it bc of competition that kompa has lost the interest of the people in the country.
This is not a place for the government to intervene by forcing private interprises to carry a product they don't want to or a product that is not beneficial to them. I listen to konpa as a personal preference.

MusiQ

PostPosted: Sun Jun 29, 2014 1:07 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

owen1055 wrote:
I find strange that most of u are placing the blame on the consumers. People will buy whatever product they desire base on their personal preference. It is the job of the suppliers to figure out why there is a lack of demand for their products. Is it bc of competition that kompa has lost the interest of the people in the country.
This is not a place for the government to intervene by forcing private interprises to carry a product they don't want to or a product that is not beneficial to them. I listen to konpa as a personal preference.

I agree with your statement. Market research/analysis is important in every business and the HMI is no different. The only problem is no one is in charge of the "industry". One person cannot do it all, but I'm sure if a group of business people come together as a corporation to start branding it, it could work, then all the issues could be address properly.

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    KOMPA! MAGAZINE Forum Index -> Music All times are GMT - 5 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to: